Pakketselectie
Ben je op zoek naar een nieuwe manier van samenwerken en communicatie? Wil je dat medewerkers weten wat er speelt en actief bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen?
Een intranet is het aangewezen middel om de organisatie en medewerkers te betrekken, te laten interacteren en eigen initiatief te laten ontplooien.
Misschien heb je al een duidelijke doel met een nieuw intranet project voor ogen. Maar eenmaal begonnen merk je echter snel dat er veel aanbieders zijn die op het eerste gezicht veel vergelijkbare producten leveren. Hoe zorg je ervoor dat je de juiste partij kiest? Je wilt immers niet alleen een systeem dat aan je eisen voldoet, maar ook een leverancier waar je als echte partner fijn en duurzaam kunt samenwerken.
Een goede ontwikkeling, implementatie en activatie van een sociaal intranet vereist een integrale aanpak vanuit business, organisatie en techniek.
Ik begeleid jouw organisatie om, volgens een standaard werkwijze, tot een weloverwogen leverancierskeuze te komen vanuit alle relevante invalshoeken.
Om de juiste keuze te maken beginnen wij met een vooronderzoeksfase. Hierin brengen wij de doelstellingen en kaders in beeld vanuit de visie van jouw organisatie, maar ook vanuit de behoefte van de medewerkers en afdelingen. Hierna beginnen wij met de haalbaarheidsfase waarin het project wordt voorbereid, met als belangrijkste eindproducten het projectplan en de definitieve keuze voor de oplossingsrichting, leverancier en eventueel het platform.
Door dit proces, met gemiddeld een doorlooptijd van 2 tot 4 maanden, wordt al het voorwerk gedaan om een weloverwogen keus te kunnen maken voor een leverancier en eventueel platform. De uitkomsten uit deze fase zorgen ervoor dat je goed voorbereid de volgende fase van je project kunt starten: de implementatie.