- maart 29, 2019
- Gepost door: abby
- Categorie:
Geen reacties
Kun je een paar voorbeelden van doelstellingen voor sociaal intranet die wel SMART zijn?
Een aantal doelstellingen uit een van mijn laatste projecten:
-
- 90% van de medewerkers bezoekt het platform wekelijks
- 50% is actieve gebruiker (draagt bij / plaatst informatie)
- Alle afdelingen zijn aanwezig met een groep waarbij de actualiteit van informatie steekhoudend is met het type afdeling.
- Er wordt zowel zakelijke en niet-zakelijke kennis gedeeld (formele en informele groepen)
- Collega’s vinden het nieuwe platform een verbetering t.a.v. het vorige als het gaat om:
- Volledigheid en kwaliteit informatie 75%
- Vindbaarheid van informatie 60%
- Toegankelijkheid van het platform (via verschillende apparaten) 80%
- Mogelijkheid om kennis te delen 80%
- Transparantie 80%
- Betrokken voelen bij de organisatie 75%
- Ideeën of meningen kunnen delen 75%
- Invloed op totstandkoming verbeteringen 60%
- Gebruiksvriendelijkheid 80%